Уторак, Мај 26, 2009

Смрт и мудраци

Испред гроба Александра Великог сакупило се седам мудраца. Сви су желели нешто да напишу на споменику.

Први: „Онај што је сакупио блага величине једног брда, сахрањује се у једном брежуљчићу.“

Други: „Јуче ти није била довољна сва земља, а данас те прекрива неколико груменова.“

Трећи: „Јуче си владао над народима; данас те нико не слуша.“

Четврти: „Онај који је подарио живот другима, данас више није жив.“

Пети: „Јуче си предводио победничку војску, данас те воде побеђеног.“

Шести: „Јуче си газио земљу, а данас те она прекрива.“

Седми: „Јуче су те сви поштовали, а већ данас су сви равнодушни.“

 

Заиста, како се брзо гаси људска слава! Али хришћанин се не боји смрти, јер зна да се иза гроба отвара рајски живот. Слава верника је на Небесима, а смрт је задња станица са које се земни човек узноси на небо.

[Одговори]

Jel' Aleksandar makedonac?!

Comment by marte (05/26/2009 21:03)

[Одговори]

*марте
Поздрав и добро нам дошао. Ако мислиш на БРЈ Македонију, онда не, а као мислиш на Грчку, онда да.

Comment by pricalica (05/26/2009 21:05)

[Одговори]

dobro veče uz priču d nas podseti šta su prave vrednosti.
Prijatno!**

Comment by domacica (05/26/2009 21:08)

[Одговори]

*домаћица
Увек је лепо видети те, драга. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/26/2009 21:10)

[Одговори]

Hah.. pa koliko to makedonaca ima?
Ovde u Italiji ima samo makedonci iz Makedonije.. koji su to grčki makedonci?!

Comment by marte (05/26/2009 21:29)

[Одговори]

Osećam se ko budala što ne znam te stvari, ali.. tako nas uče u školi..

Comment by marte (05/26/2009 21:30)

[Одговори]

*Марте
Прави Македонци су из Грчке. Зато и не могу да добију право да се зову Македонија, јер им Грци не дају. Али то је већ политика. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/26/2009 21:31)

[Одговори]

*марте
Па то је само нова историја, коју кроји неко други. Ко жели да зна, увек нађе начин да се поучи. Зар не?***

Comment by pricalica (05/26/2009 21:33)

[Одговори]

Evo vam prevod sa Istoriskog atlasa:
Antički makedonci su narod koji je nestao nakon pada Makedonske države u 1 stoljecu..
Danasnji Makedonci poseduju dio istorisko naslede te drzave, a posedivali su celog sve do 1912 godine kad se dogodio Bukureski mirovni sporazum i Grcka dobila 51% teritorije Makedonije..
Ispricavam se na gramatick greske, ali moji me nisu naucili bas srpski.....

Comment by marte (05/26/2009 21:36)

[Одговори]

To je od Istorijski atlas za srednje skole ovde u Italiji..

Comment by marte (05/26/2009 21:38)

[Одговори]

*pricalica
Zasto ih onda svi zovu Makedonija i makedonci, ako nisu..
Evo sad vidim na netu da su ih priznali 125 drzava..
Ja mislim da nije sve bas tako crno-belo.. nesto se skriva...

Comment by marte (05/26/2009 21:43)

[Одговори]

*марте
То није спорно, али овде је реч о словенским народима, не Грчкој.
Граматика није проблем, разумемо се одлично!

Comment by pricalica (05/26/2009 21:47)

[Одговори]

Jos nesto mi nije jasno..
Srbija i Makdonija su bili zajedno skoro 100 godina i nisu imali nikakvih problema..
Cemu sad FYROM?!

Comment by marte (05/26/2009 21:52)

[Одговори]

*марте
Па и то је спорно, Марте, хе, хе. И нас су учили слично у школи, али историја је ипак била нешто сасвим друго. Потражи на нету Историју Срба од Владимира Ћоровића.

Comment by pricalica (05/26/2009 21:56)

[Одговори]

Ne volim da pricam o umiranju.
Izvini.

Comment by casper (05/26/2009 22:11)

[Одговори]

Mislim da smo skrenuli sa teme, ipak je to makedonski i grcki problem..
Ispricavam se ukoliko sam povredio necije nacionalne osecaje, nisam imao takve namere...

Comment by marte (05/26/2009 22:20)

[Одговори]

*каспер
У реду је, драга. Разумем. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/26/2009 22:48)

[Одговори]

*марте
Што се мене тиче, све је у реду, Марте. Нисам ни повређена ни увређена. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/26/2009 22:50)

[Одговори]

Sai
nascono cosi
fiabe che vorrei
dentro tutti i sogni miei....

;-)

Jako lep blog, ja volim bajke..

Comment by marte (05/26/2009 22:52)

[Одговори]

*pricalica
Pozz i tebi, ali mislim da cemo povrediti neki "slucajni" makedonac ili grk, zato sam se ispricao.. ne volim medjuetnicku mrznju i oduvek sam je prezirao.. tako je propala zemlja u kojoj bi zivio da nije bilo te mrznje.. Nikome nije u prilog vredjanje i ponizivanje slabijih.. postujem svih naroda i svacije misljenje i milim da svet ne bi bio ovakav kakav jest da bi vi bili sa moje strane...

hah.. uostalom moram ponoviti da imate jako lep blog.. kao carolija...
pozz

Comment by marte (05/26/2009 23:00)

[Одговори]

*marte
jako lijepo od tebe da mislis na tudje osjecaje, za razliku od vecina srba koji nisu to naucili, pa su ostali sami na balkanu

Comment by robert (05/26/2009 23:29)

[Одговори]

*марте
Хајде онда, Марте, да наставимо са бајкама, чаролијама, причама, јел важи? Па нек бира коме шта одговара. Ионако је дечији свет бољи од од света одраслих, зар не?***
Поздрав и теби.

Comment by pricalica (05/26/2009 23:43)

[Одговори]

*роберт
Ево и тебе да поздравим, Роберте са занимљивим коментаром. Надам се да ће се наћи понека прича и за тебе. Поздрав.

Comment by pricalica (05/26/2009 23:45)

[Одговори]

*марте
Да, заборавих да ти се захвалим за удељени комплимент у вези блога и за лепе стихове које ми је чика гоогле превео, хе, хе. Као одабрани су баш баш за нас причољупце. Машем!***

Comment by pricalica (05/26/2009 23:48)

[Одговори]

*pricalica
Tako je.. ali bajke nisu dio samo decijeg sveta, oni su dio svakog coveka koji posedjuje imalo maste, a ne verujem da postoi covek bez maste...
U bajkama preovlada ljubav i to je najbitnije u njihov svet..
Jedva cekam i doista se nadam da ce doci ta vremena prave vrednosti ....

Comment by marte (05/26/2009 23:50)

[Одговори]

Slucajno sam vidio kako propagiras lazne stvari ovom djecaku iz Italije. Sramota je lagati pricalice, nije lijepo pred Bogom!

Comment by robert (05/26/2009 23:55)

[Одговори]

*марте
Марте, њих не треба чекати, већ живети. Бајке нису недостижне. У њих треба веровати. Али и разврстати...

Comment by pricalica (05/26/2009 23:59)

[Одговори]

*роберт
Причалица не верује у случајности. За остало - како ти је воља.

Comment by pricalica (05/27/2009 00:01)

[Одговори]

Bez icega smo se rodili, takvi se Tvorcu i vracamo. Zivot je ono izmedju, a svako ga kroji kako zna i ume. Poz.

Comment by nesanica (05/27/2009 00:04)

[Одговори]

Da, da, ocito je da pricalica ne vjeruje u nista. Mislio sam da srbi mrze samo hrvatq, ali sad vidim da sam pogrijesio.

Comment by robert (05/27/2009 00:08)

[Одговори]

Ma sta pricas, ja sam srpkinja pa ne mrzim hrvate. Ne mrzim nikoga osim silovatelja, ubica i pedofilicara, ma kom narodu pripadali. Kako se uvek nadje neko da celoj nekoj prici da politicku konotaciju???

Comment by nesanica (05/27/2009 00:17)

[Одговори]

Nisam rekao da sve srbe, vec da vecinu srba mrze hrvate..
sad mrzite i makedonce, ne?

Comment by robert (05/27/2009 00:21)

[Одговори]

Hahahahha ma si lood. Stvarno imamo preca posla nego da mrzimo narod okolo. U mom okruzenju,( rodbina,prijatelji i kolege) to se i ne spominje. Mi jednostavno ne pricamo o ljudima izvan Srbije. Ne znam ko vam puni glavu takvim glupostima. Ne kazem da nema extrema, ali "u svakom zitu ima kukolja". Opusti seee....ovaj blog je za zabavu :) a Pricalica je jedna divna dusa koja mrava ne bi zgazila. Poz.

Comment by nesanica (05/27/2009 00:25)

[Одговори]

Pricalice,
kratka i efektna prica.
Pozdrav.

Comment by Talas (05/27/2009 00:26)

[Одговори]

*nesanica
Nazivanjem BJRM nije mrznja?
Tako ih je nazvala pricalica, koja mrava ne bi zgazila..

Comment by robert (05/27/2009 00:29)

[Одговори]

*Роберт
Зашто Марте и Роберт имају исту ИП?

Comment by pricalica (05/27/2009 00:34)

[Одговори]

*несаница
Причалица добро позна своје причољупце. Велики поздрав, драга ноћобдијко!

Comment by pricalica (05/27/2009 00:36)

[Одговори]

sta?!

Comment by marte (05/27/2009 00:36)

[Одговори]

*Талас
Хвала, Таласе-Аласе. Бистро!

Comment by pricalica (05/27/2009 00:36)

[Одговори]

Jako lepo da ste me otkrili...
vec sam rekao: Ne volim ljude sa mrznjom prema drugima.. zao mi je pricalice, ali tvoje reci protiv makedonaca(moja majka je makedonka) ne da mi mira, i ne mogu se smiriti..
nadam se da cete razumeti MOJE osecaje prema Makedoniji u kojoj nikada nisam nagazio i vidio svoj brat...
Pozz

Comment by marte (05/27/2009 00:41)

[Одговори]

Ime zemlje koju pripadam je Makedonija, a ne BJRM.. to je nepravda isto kao sto je nepravda kad su vam uzeli Kosovo.. Nepravda je sto makedoci u grckoj ne smiju pricati makedonski i krstevati svoja deca kako oni hocu..
Nepravda je progon makedonaca iz Grcke.. Nepravda je sto nikada nisam vidio Makedoniju.. Nepravda je sto vidim moj deda kako place kad vidi na TV sta se radi protiv Makedonija i makedonci..

Comment by marte (05/27/2009 00:47)

[Одговори]

*Марте и Роберт
Зар Причалица није рекла да не верује у случајности? А верује у Истину и баш синоћ читах нешто на тему "Књига Макавеја" из Светог Писма у којој се јако лепо говори о Александру Великом, тако да то није била мржња никаква, већ само истина. Ја немам ништа с тим ко шта жели да буде, али оно што је било некад, не може преко ноћи да се окрене. Уосталом, није било потребе да користиш два ника, то би рекла било ком од приказаних. А, истина је, Причалица жели да се научи љубави. То није крила нигде и ни пред ким.

Comment by pricalica (05/27/2009 00:52)

[Одговори]

Nije stvar u Alexandar!
Stvar je u tome, ko ima najvece pravo na ta istorija.
Makedonija je bila jedna celina od propasti Anticke Makedonije do 1912 kad je podelena izmedju 4 drzave, od kojih i Grcka.
Tada, u 1912, Grcka je prvi put dobila Makedoniju. Zabranila je jezik i proterala i ubila vecinu stanovnistva.. To je genocid! To je zlocin!
I srbi sad to ignoriraju i nazivaju svoja "braca" BJRM.. nije li to urota?! Da bi se pretstavio kao Marte pola-makedonac, valjda bi bio ignoriran.. ali ovako ste pokazali svoje lice..

Naravno Robert sam iskoristio "onako", to nije moje misljenje.. moji stavovi su samo ono sto je rekao Marte i tako ce ostati....

Comment by marte (05/27/2009 01:02)

[Одговори]

Da ne bi Makedonija priznala Kosovo, vi ne bi ovo nikada rekli...
Ali cudi me zasto nema te politike prema Crnoj Gori, Hrvatskoj itd.
Zna se kad je ovo pocelo i znam kako ce zavrsiti..
Zao mi je, ali to je surova realnost...

Comment by marte (05/27/2009 01:06)

[Одговори]

*марте
Види овако: да сам ја хтела да пишем о томе о чему ти причаш, отворила бих блог на ту тему. Међутим, нисам, јер верујем да нисам ни паметна ни квалификована ни позвана да о томе пишем. А већ ти рекох: ти мисли шта год хоћеш, и о мени и о било чему, мени је сасвим свеједно. Али да судиш, мораћеш на свом блогу, то извини. Тема овог поста је нешто сасвим друго. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/27/2009 01:06)

[Одговори]

Evo sad sam rekao neke stvari na koje nikada u zivotu ne bi pomislio.. povele su me emocije...
Nisam ja taj ko prica o ratovima i nasiljem, ali nisam mogao podnjeti da srbi kazu takve stvari o makedoncima..
Zao mi je zbog svega sto se dogodilo veceras i nadam se na bolja vremena oba naroda koja mi teku kroz vene...
Ostanite uz zdravlje i zivela Srbija i Makedonija, onako kao sto su nekad bili...

ZBOGOM............

Comment by marte (05/27/2009 01:11)

[Одговори]

Bravo, na odabir price, pricalice,
super je prosto ozvanjanjaju reci dok se cita.a komentar nema ga na ovoj prici,jer si ti vec i dala takav komentar,da ja samo mogu da budem saglasan sa tobom.A on glasi za one sto ne citaju:
Заиста, како се брзо гаси људска слава! Али хришћанин се не боји смрти, јер зна да се иза гроба отвара рајски живот. Слава верника је на Небесима, а смрт је задња станица са које се земни човек узноси на небо.

Comment by Boban (05/27/2009 01:21)

[Одговори]

Prica koja nas navodi da razmisljamo o zivotu,o istinskim vrijednostima...Toliko istine u rijecima mudraca...
Pozdrav za pricalicu...

Comment by grlica (05/27/2009 01:56)

[Одговори]

;)))

Comment by suky (05/27/2009 08:50)

[Одговори]

Da sam ja bila neki mudrac napisala bih:
Hvala ti Aleksandre što si postojao,
zahvaljujući tebi ja potpuna neznalica iz istorije,
dobila sam jednu peticu koja mi je tog trenutka bila neophodna:)

Comment by anam (05/27/2009 08:55)

smrt i mudraci [Одговори]

Ne znam da li se i Antoni de Melo ubraja u mudrace, ali ovo što je rekao zaslužuje pažnju.
"Vi ne živite sve dok vam ne postane potpuno nevažno da li ćete živeti ili umreti". A pravi vernik se ne boji smrti
i on živi ovozemaljski život bez straha.

Comment by Daca (05/27/2009 10:42)

[Одговори]

Kao sto reko u predjasnjem piskaranju mom nemam komentar na pricu.
Ali imam komentar na komentare
iznesene sinoc tj nocaj,
od strane nekog anonimusa,koji je ocigledno pogresio sajt, a i mesto na kome treba leciti svoje frustracije koje ima.
Pa dal je moguce da ja koji citam sta je napisano,a i tebi kao domacinu,treba neko takav i sa takvim komentarima sa poznavanjem istorije,pa jos da pokusa da odrzi nazovi cas iz istorije.
Ali kome je on ono sinoc pisao ili obracao,nama,meni, tebi neznam neverujem u to jer koliko vidim ovaj sajt se ne bavi tom problematikom.!
Na kraju pricalice obrati paznju bas na dvojne licnosti,nema opustanja, iskustvo primenjuj koje imas.
A za pocetak. Evo pocni od mene,
Pozdrav pricalici!!

Comment by Boban (05/27/2009 13:36)

[Одговори]

Ne mogu da citam bre sve ove komentare! Ali pricica mi se svidja...
Pozdravljam te.
PS - zasto ti nemas domaci?
U cemu je tu fora ?

Comment by jelence (05/27/2009 15:56)

[Одговори]

Veoma poučna priča. A znaš li kako je Aleksandar Makedonski dobio nadimak Veliki? Od svog oca Filipa, kad je nadmudrio konja kojeg niko nije mogao da ukroti, Filip je rekao 14-godišnjem sinu da je veliki!

Comment by sanjarenja56 (05/27/2009 16:42)

[Одговори]

*Бобан
Да, Бобане, то и јесте била поента приче, коју је писац сам извукао, а Причалица само објавила на свом блогу. И што више узрастамо, постајемо свеснији наше пролазности. Али истовремено нада се увећава, са њом и вера, а љубав је оно што ћемо понети са собом и по чему ће нас Небеса препознати.

Comment by pricalica (05/27/2009 17:48)

[Одговори]

*грлица
Истина је увек тако једноставна, зар не? Поздрав, птичице!**

Comment by pricalica (05/27/2009 17:50)

[Одговори]

*Шуле
Хвала за осмех и свраћање, Шуле. Машем!**

Comment by pricalica (05/27/2009 17:50)

[Одговори]

*анам
Хе, хе, честитамо на петици!**

Comment by pricalica (05/27/2009 17:52)

[Одговори]

*даца
Свиђа ми се, Дацо, мисао његова. Истина је што каже: све док је у животу човека присутан страх, он и не живи, што би се рекло - пуним плућима. А само савршена Љубав изгони (сваки) страх напоље. Машем!**

Comment by pricalica (05/27/2009 17:54)

[Одговори]

*Бобан
Хвала ти на предлозима и свему реченом. Да, тачно је, овај блог се не бави проблематиком која је синоћ тако несрећно започета и убудуће ће се повести рачуна о томе. Хвала ти, Бобане, и на саветима и друштву. Поздрав и свако добро.

Comment by pricalica (05/27/2009 18:06)

[Одговори]

*јеленче
Како ди ми је домаћи? Па јеси ли ми задала онолико штиво неки дан да изучавам, а песак у сату све више истиче, хе, хе. Ил` се ти то жалиш што су се овог пута сетили тебе, а прескочили мене? Ако, па морам и ја мало да се распустим - од среће, хи, хи. Поздрав!***

Comment by pricalica (05/27/2009 18:08)

[Одговори]

*сањарења
Добро нам дошла, драга! Знаш ти да је Причалица увек спремна за нове приче и нове потанкости, којима се тако лепо употпуњује горњи пост. Хвала, мила!***

Comment by pricalica (05/27/2009 18:10)

[Одговори]

Само мали човек стално има потребу да му велики човек доказује своју величину.
Част мудрацима, али овај је човек био и остао велики, а његова слава вечна (међу људима)а, о слави на небесима одлучује онај који све зна.
Волим приче о Александру Македонском.То је једна од историјских личности о којима често размишљам.

Comment by Ви (05/28/2009 23:45)

[Одговори]

*Ви
Имам још понеку, са новим наравоученијима, ако ме памет не вара, хе, хе. Значи да би се могли наставити гостити причама и поукама о малим и великим.

Comment by pricalica (05/29/2009 20:49)

[Одговори]

Mislim da sam negdje već rekao da je naše najveće bogatstvo u nama. Ko to ne razumije bogat neće biti ni da svijet cijeli pokori. Tražiće još. Otići će sam i prazan.
pozdrav

Comment by mandrak72 (05/29/2009 22:52)

[Одговори]

*мандрак
Лично верујем да то знање свако од нас носи, али ти то лепо примећујеш, казавши: Ко то не разумије богат неће бити ни да цијели свијет покори...
Тиме је све речено. Поздрав!**

Comment by pricalica (05/30/2009 18:48)

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме