Среда, Новембар 30, 2011

Круг зла

 

 

 

Био један краљ који је био толико окрутан и неправедан да су сви његови поданици жељно ишчекивали његову смрт или барем свргавање са престола. Међутим, једнога дана, он их је све изненадио објавивши да окреће нови лист у своме животу.

- Нема више суровости, нема више неправде – обећао је и држао се своје речи.

Од тога дана, он је у целом краљевству био познат под надимком „Племенити господар“. Месеци су прошли након његове трансформације и једнога дана један од његових управника скупио је довољно храбрости да га упита:

- Господару, шта вам се десило толико важно да се тако изненада промените?

Краљ му је одговорио:

- Док сам једнога јутра јахао кроз моју шуму, видео сам да један од мојих паса јури лисицу. Лисица је успела да се домогне своје јазбине, али ју је ипак пас успео ујести за задњу ногу и тако је рани и остави убогу за цео живот. Касније сам одјахао у село и видео како тај исти пас лаје на неког човека. Човек без размишљања узе повећи камен, баци га на пса и сломи му ногу. Човек од страха поче ужурбано да трчи путем и ту налети на коња који га прегази и смрска му колено. Коњ настави брзо да трчи, али паде у неку рупу коју није видео и сломи обе ноге. Сведочећи свим тим догађајима, помислио сам: „Зло привлачи зло. И ако и ја наставим да чиним зло, сигурно ће се и мени нешто лоше десити.“ Тако да сам одлучио да се променим.

Његов управник изађе напоље уверен да је коначно дошло време да се краљ збаци са престола. Заокупљен мислима није ни приметио степенице испред себе. Паде и сломи врат.

 

 

 

[Одговори]

a zašto se onda dobrim ljudima jako često čini da su magnet za ludake... ;)

Comment by suky (11/30/2011 21:36)

[Одговори]

*Шуле
А ко је тим људима рекао да су добри? :)
А други лудаци?
Питање је...

Comment by pricalica (11/30/2011 21:38)

[Одговори]

ma to se vidi, onako odokativnom metodom... ;)

Comment by suky (11/30/2011 21:40)

[Одговори]

Ko drugom jamu kopa...sam u nju pada.
Nekako se nadovezasmo sa pricama... :)
Za sva (ne)dela, izgleda, ima posledice, kazne, itd.

Comment by ancisal (11/30/2011 21:43)

[Одговори]

What goes around comes around. :)

Comment by littlephoenix (11/30/2011 21:44)

[Одговори]

*Шуле
Не гледамо сви исто, роде. А и знамо да нам више користи доносе покуде него похвале. Осим тога, знамо да су свети бежали од похвала, али човек у свету их итекако воли и жели. А ко се хвали, Богом нека се хвали. Владика Николај је крај себе држао гневног човека, свога смирења ради и духовне користи. Једна монахиња је, између благе и кротке и друге тешке по карактеру игуманије изабрала ову другу, рачунајући да ће јој више користити. Па ето нечега за размишљање...

Comment by pricalica (11/30/2011 21:45)

[Одговори]

*анцисал
Па само ти наговестих, будући да сам ово већ припремала. :) Истина, али ми никад нисмо довољно кажњени, а сем тога добро је да јесмо овде; било би гадно да нам се зло уброји у плату...

Comment by pricalica (11/30/2011 21:47)

[Одговори]

ma rode moj, sve ja to već znam, i slažem se sa tobom... moji neprijatelji su samo surovi prijatelji...
ali ipak... ;)))

Comment by suky (11/30/2011 21:47)

[Одговори]

Ne verujem u transformaciju ljudi...posebno ne u promenu zlih...

Comment by anam (11/30/2011 21:47)

[Одговори]

*littlephoenix
Апсолутно! Поздрав ти! :)))

Comment by pricalica (11/30/2011 21:48)

[Одговори]

*Шуле
Онда Богу благодари на непријатељима, као Владика. :)
Јер ту лежи и испит наше духовности али и то да смо, могуће, оружје у Божјим рукама. Љубим! :)

Comment by pricalica (11/30/2011 21:49)

[Одговори]

*Анамче
Ја верујем и надам се, нарочито својој. :)))

Comment by pricalica (11/30/2011 21:50)

[Одговори]

ma šta je to za vladiku... da zablagodari bogu, to mu je ionako u opisu "radnog mesta".
kako mi da gledamo najmilije dok stradaju i za to da blagodarimo?

Comment by suky (11/30/2011 21:55)

[Одговори]

Ono sto nas ne ubije, ojaca nas.
A ja se cesto pomolim Bogu da mi ne da onoliko koliko mogu da podnesem, vec samo onoliko koliko mi je potrebno...
Pozdrav.

Comment by suncica (11/30/2011 22:01)

[Одговори]

*Шуле
тренутно читам дивну књигу "Црно јагње и сиви соко", где Ребека Вест дивно примећује, пишући о Југославији и томе ко су нама стварни непријатељи, те каже, отприлике, да они који страдају, у ствари пројављују жељу за животом, док они због којих страдају показују вољу за смрћу. Мислим да се ово може применити на многе аспекте наше свакодневице.

Comment by pricalica (11/30/2011 22:03)

[Одговори]

*сунчица
То јесте истина, али је истина да ми и примамо тачно онолико колико можемо поднети, тако да је тиме и квалитет и квантитет задовољен. :)
Поздрав! :)

Comment by pricalica (11/30/2011 22:05)

[Одговори]

Tek u tvoju ne verujem, a kad bi bilo i moguće, ne bi ti trebala:))

Comment by anam (11/30/2011 22:27)

[Одговори]

Analiza bi bila ne cini zlo da ti se ne vrati.
Najbolji primer je pas, a najnesrecniji primer je konj.
No, da ne duzim, veliki pozdrav.
:)))

Comment by Putnik u prolazu (12/01/2011 00:51)

[Одговори]

Prica je poucna, ali nije realna. Tolko ljudi je zlo ucinilo na ovom svetu, a onda su docekali duboku i mirnu starost. Sa druge strane, nekoj ubogoj, postenoj dusi kao da se sudilo za tudje grehe. Volela bih da je zivot, kao u pricama :( Poz.

Comment by nesudjena (12/01/2011 01:11)

[Одговори]

Kamo srece da je uvek ovako kao u tvojim pricama.
U zivotu najcesce stradaju dobri, a zli uvek nadju mesta za jos zla.
Pozdravlja te Mrvica, krece u skolu:)

Comment by casper (12/01/2011 06:58)

[Одговори]

Lepo bi bilo kada bi svi videli što i kralj i to pravilno protumačili, a još više držali se toga dosledno.

Comment by biljanak (12/01/2011 08:05)

[Одговори]

Ko pod drugim jamu kopa, sam u nju pada.

Comment by sanjarenja56 (12/01/2011 09:01)

[Одговори]

Ovo je lepa priča, ali nisam u praksi videla takvu transformaciju, jer oni koji čine zlo ne vide to kao zlo. Svi misle da čine dobro.

Comment by razmisljanka (12/01/2011 09:26)

[Одговори]

Mnogi nisu docekali da vide moc Boziju,ali su zato njihovi potomci placali ili sabirali Bozije kazne a i plodove.
Ova prica je poucna,ali retko ko ima dovoljno snage da podje putem tog coveka...suvise slabi i pokorni prema ovom zemaljskom!
Retkih al' ima vas.

Comment by lora1 (12/01/2011 12:07)

[Одговори]

Nasmejah se na ovu priču. Jeste da se ne treba smejati tuđoj nesreći,ali ne treba ni zlo činiti. Kako su već rekli,ko drugome jamu kopa... ;)

Comment by 3msc (12/01/2011 16:22)

[Одговори]

pričalice... :)))

Comment by Persefona (12/01/2011 16:55)

[Одговори]

*Анамче
Ни ја не верујем, Анамче, већ ЗНАМ и ЖЕЛИМ. Љубим!:)

Comment by pricalica (12/01/2011 17:54)

[Одговори]

*Путник у пролазу
Добро нам свратио и лепу примедбу оставио, таман за размишљање. :)
Поздрав ти! :)))

Comment by pricalica (12/01/2011 17:55)

[Одговори]

*несуђена
Све зависи како се гледа на добро и зло. Чак и кад би овде био наш крај, имати све у животу, али не и човечности, за мене не би представљало добро никакво. Са друге стране, немати никаквог овоземљаског добра, али имати љубави, за мене би био богат живот, вредан живљења. А приче нам помажу да сагледамо где смо и ко смо и то врло огледално. :)))

Comment by pricalica (12/01/2011 18:00)

[Одговори]

*каспер
Како ми знамо да страдају добри? Мене то занима онако баш. :) Онако вилозофски. А поздрав Мрвици која је вероватно сад већ и стигла из школице. :)))

Comment by pricalica (12/01/2011 18:04)

[Одговори]

*биљанак
То и јесте наравоученије: почнимо од себе. Поздрав! :)

Comment by pricalica (12/01/2011 18:05)

[Одговори]

*сањарења
Мудрост потекла из народног искуства...

Comment by pricalica (12/01/2011 18:06)

[Одговори]

*размишљанка
Сви ми мислимо да чинимо добро, да, али да ли је то стварно тако. То је то! Поздрав! :)

Comment by pricalica (12/01/2011 18:07)

[Одговори]

*лора1
Наравно, нисмо ми сами овде на земљи, сем тога сви ми имамо руку у кутији са шећером (претходна прича) која другоме соли живот, али то не видимо тако. И више смо спремни да гледамо у туђе него своје двориште а кривци смо тако често сами себи па и другима. Кад то будемо разумели, већ следујемо краљу. Поздрав! :)

Comment by pricalica (12/01/2011 18:10)

[Одговори]

*3мсц
На приче се добро и насмејати, само пазити да се о коју не спотакнемо, као ја, рецимо. :) Поздравче! :)

Comment by pricalica (12/01/2011 18:11)

[Одговори]

*Персефона
МолЕм!... :)))

Comment by pricalica (12/01/2011 18:12)

[Одговори]

"Od toga dana on je u celom kraljvstvu bio poznat pod nadimkom "Plemeniti gospodar."

Baš pišem priču na mom blogu u nastavcima o toj 'plemenitosti' koja je zloupotrebljena zarad ličnih interesa ili bolje da kažem - zarad 'zlatne' krune koje su sami sebi dodelili.

"Zaokupljen mislima nije ni primetio ni primetio stepenice ispred sebe. Pade i slomi vrat."

Gledao je u tu imaginarnu 'krunu od zlata' kako blješti i nije video kud hoda.

Comment by beliocnjak (12/01/2011 19:25)

[Одговори]

p.s.

ovaj što je 'slomio vrat' se odnosilo na 'kralja' koji je trebao da slomi vrat pre nego su nastala sve te nedaće, jer kao što reče Linkoln: "Ujed besnog psa se ne leči ubijanjem psa!"

Na ovu misao bih dodao svoju : Ne dozvolite psu da pobesni !

Comment by beliocnjak (12/01/2011 19:42)

[Одговори]

*белиочњак
На овом блог домену или другом?
Али ми је све ово јако занимљиво што си написао. из простог разлога јер је у краљу ипак сијало светло, док се то исто није могло рећи за управника. Али постоји разлика између њих јасна и уочљива: краљ је исповедио своје зло, управник га је скривао. Е то је оно што је битно а што људи не виде: дубину и ширину срца у човека и лако падају у ватру. Зато и јесте Божја правда спора али достижна, ма колико се нама неразумљивом чинила. Сем тога, из искуства знам, да смо лаки да окривимо оног кога не знамо, али кога волимо е ту је већ друга прича и изговора мноштво...
Али о свему би се томе могло надугачко и нашироко. :)

Comment by pricalica (12/01/2011 20:21)

[Одговори]

Ne na ovom domenu, tamo negde na drugom mestu. Blog je suština svojih misli a nikako 'chat verzija' istog.

Kralj verovatno na samrti ispoveda sva zla koje je učinio i traži oproštaj.
Ima li ko da ga čuje kad vapi za tim oproštajem i kad ga ni svoji podanici ne čuju u skriveno žele njegovu 'smrt' ?

A reci mi koliko dugo čekaš na tu 'pravdu' i da li je očekuješ od samog Boga?

Ova tema ima širok dijapazon razmišljanja, e sad to što drugima manjka taj dijapozon, to je stvar njihovog spektra znanja i saznanja :)

Comment by beliocnjak (12/01/2011 21:00)

[Одговори]

Ima li ko da replicira nešto na ovu temu ??

Ajde kad se poližete onda pročitajte šta je 'pisac' hteo reći.

Ili nastavite da srčete jedni drugima svoj karakter.

Ima li koga??

Comment by beliocnjak (12/01/2011 21:34)

[Одговори]

Zar nema ko od 'umnih' blogera da se nastavi na priču i da da svoje mišljenje ??

A okejj, kad poližete svoje jade međusobno doći ćete razmotrimo ono što vas najviše muči.

Comment by beliocnjak (12/01/2011 22:01)

[Одговори]

*белиочњак
Заиста се може надугачко о овој теми, али је сама прича већ дала и питање и одговор. Бар мени јесте. Видиш, та жеља поданика за смрћу не мора да буде примљена онако као што ми мислимо или сумњамо да јесте била упућена. То може да буде и преображај: да умре стари а устане нови човек. Такође, постоји разлика између `Био једном човек краљ` и `Био једном краљ човек`. Другим речима није правда у рукама људи, али могу да буду оруђе... :)

Comment by pricalica (12/01/2011 22:11)

[Одговори]

Uh, beliocnjace. Ja nisam umna, no prica me ba snesto i nije dotakla. Previse su mi se smucili ljudi koji ceo zivot rade zla, pa kad im "prigusti" ili onemocaju, odjednom promenu stavove i kompletnu pricu. Retki su oni sto rade iz srca, uglavnom je cisto licemerje i strah od "strasnog suda"...

Comment by merkur (12/01/2011 22:17)

[Одговори]

pričalice,

ako je već otvorena tema za diskusiju onda valjda ne podrazumevaš samo pohvale i pozdravljanja !?

kralj Čovek ili Čovek-kralj je u onim dostignućima koliko dopusti da drugima vlada njegovim 'svetom' i poštuje ga, i to sve u tim granicama kad 'kraljevstvo' prestaje biti i kad ti ostali shvate da nemaju krunu nego samo običnu težinu na svome čelu koje im razara sinuse.

Comment by beliocnjak (12/01/2011 22:38)

[Одговори]

*белиочњак
Не ја, богуми. :)
Искрено, баш ми прија овај разговор, јер је освежавајући. И краљ и човек имају оно потребно достојанство којег се сваки човек може удостојити, с тим да је једино исправно ако стоји Човек краљ, или Човек цар. А човек је само онај који може да воли и љубави нагиње, где је опроштај не само потреба већ и доказ љубави. Онај ко не уме да прашта, тај је сам себи судија. Круна је ту тек да направи ону разлику у томе коме је дато више, да се зна од кога ће се и тражити више. А ако су пред Богом исто просјак и цар, онда је јасно да ће свак` за своју круну дати одговор. :)

Comment by pricalica (12/01/2011 22:50)

[Одговори]

merkur,

kao god neko smatrao 'Strašni sud' , taj sud će doći iz onoga kako se sama 'ličnost' nahodi. I ne idi nikad linijom manjeg otpora ma koliko to smatrala za pravom stvari u pravom trenutku.

Iz srca rade samo oni što su ga na vreme odbacili i ne kucaju aortama kako bi drugi želeli da čuju.

Comment by beliocnjak (12/01/2011 22:50)

[Одговори]

Pričalice,

pred 'Bogom' si svi isti, sada ovde sutra dva metra pod zemljom, koja je razlika?
Razlika je u postupcima na ovom delu tla kojem koračamo.

Čovek car iliti čovek kralj koji se sam prozvao tom titulom ne zna da ga čeka ona dubin aod 2 metra gde smo svi isti i gde će nas crvi izjedati pa makar poneli sve svoje stihove i priče sa sobom.

Ne verujem u boga,ne verujem u uzvišeno, verujem da ja mogu napraviti nešto uzvišeno i biti u ravni boga.

p.s.
znam da me sada proklinješ nad ovim rečima :)

Comment by beliocnjak (12/01/2011 23:02)

[Одговори]

*белиочњак
Не, само се насмејах јер добих још једну потврду истинитости Светог Писма а гле, баш у твојим речима, о Маестро!
Али размишљам зашто стално потенцираш да се човек самоназвао краљем? Због чега је то битно у овом разговору?
И шта је то узвишено у које не верујеш али ћеш узвишено учинити? :)

Comment by pricalica (12/01/2011 23:23)

[Одговори]

Pričalice,

Kraljem se svako kruniše bez obzira da li imao 'zlatne rezerve' svoje vladavine, a kada dođe vreme shvati da je država u kolapsu.

U ono što ne verujem neće ni postati, a uzvišeno je ono što je niže od nas da ga možemo dosegnuti.

Comment by beliocnjak (12/01/2011 23:35)

[Одговори]

*белиочњак
Да ли је то везано за оно о чему ти пишеш, а што си овде наговестио? Односно, ти овде мислиш на оне који радије избирају круну краља, ако могу, него круну просјачку. А немајући и краљевско држање, то јест потребну титулу Човек испред краља, понашају се бахато и гордо, упропаштавајући и себе и друге. Јеси ли на то мислио?
Е сад ми можемо да верујемо и у ветар, а да не знамо да је то ветар, зар не? Једино што не знам зашто би досезали оно што је ниже? Ако би могло појашњење...

Comment by pricalica (12/01/2011 23:45)

[Одговори]

Nekad nije vetar ali može da bude promaja :)

ovo dosezanje nižeg je bila alegorija na kraljevske 'poglede' koje streme u visine a ne vide ko je dole, tj. gazi po njihovim telesima da bi se lakše domogao vrhova...

a točak se neumoljivo okreće "Ko bi gori, eto ga doli"...

Comment by beliocnjak (12/02/2011 14:55)

[Одговори]

*белиочњак
Ко сеје ветар, тај жање олују, а промаја је већ избирљива. :)
Буде тога, да, али мени сад у глави она мисао " пази да ти круна с главе не падне". Има нас много који носимо круну а да то не примећујемо... ;)

Comment by pricalica (12/02/2011 18:50)

[Одговори]

Krunu nose svi. Neki od trnja kao Hrist što je nosio, a neki bogami i od 'zlatnog vazduha' što mu prekriva obrve i oči kao magla pa ne vidi ispred sebe ništa osim svoje krune...

Comment by beliocnjak (12/02/2011 19:01)

[Одговори]

*белиочњак
Одлично примећено! То само потврђује да су исто и просјак и цар, али да ствар није у круни, то јест сласти, части и власти, већ у служби. А то је већ оно што је у човеку, то јест духовно. :)

Comment by pricalica (12/02/2011 19:07)

[Одговори]

Pricalice, sa ovom poslednjom konstatacijom si zaista u pravu. Ne primecujemo i ne zelimo poverovati, cak i ako je ocigledno. Nevidljiva kruna.
Oprosti pricalice, ali samo da odgovorim belomocnjaku, linijom manjeg otpora se ne sluzim, moj stil zivota je ocigledan primer, naravno onima koji me znaju. Prestala sam da vodim rasprave, upravo iz razloga jer nisam mogla da pricam onako, kako drugi zele da cuju. A ljudi su cudo, obicno gledaju kroz tebe, slusaju ono sto nose usebi, u tudjim ocima traze svoje obrise, svoj lik...retko neko, nekog zaista CUJE.
Hm, necu vise, pricalice, oduzih. Izvini.

Comment by merkur (12/02/2011 19:13)

[Одговори]

merkurka,

kad sam u nekom od komentara spomenu o liniju manjeg otpora to sam generalizovao a nikako nisam fokusirano mislio na tebe iako je tako ispalo.

" Prestala sam da vodim rasprave, upravo iz razloga jer nisam mogla da pricam onako, kako drugi zele da cuju."

U ovom je i poenta vladavine kralja, da priča ono šta drugi žele da čuju, da im godi uhu i srcu pa nebitno šta je orator hteo da kaže, i kad im uđe 'voda u uši' onda su pridobijeni.

Comment by beliocnjak (12/02/2011 19:50)

[Одговори]

Ne, nisam ni pomislila da si generalizovao, samo sam odgovorila na moj stav o tome :)
Znas, princip je tako star, a tako prokleto upotrebljiv na sve epohe i sve ljude, sto samo po sebi dovodi do zakljucka, koliko smo ostali isti, nema istorije, tapkamo, ne menjamo se, cudno je samo sto ne osecamo potrebu za iskorakom, i koliko ce jos trebati ponovljenog ponavljanja za tim konacnim "iskorakom"... mislim na tu vodu u usima, kada ce jednom "iscureti"

Comment by merkur (12/02/2011 20:15)

[Одговори]

Ne generalizovao, nego fokusirao na mene, omaska...

Comment by merkur (12/02/2011 20:16)

[Одговори]

*меркур
Не сметаш ти овде, далеко било. Штавише, сви ови коментари су веома разноврсни у својим погледима, те самим тим и занимљиви, али и корисни. А да бисмо се могли као људи видети и чути, потребно је да наша спољна чула заменимо унутрашњим и да се једни у другима огледамо. То је тежак крст, али је његова вредност непроцењива. Захваљујем ти што си се одазвала на позив Белогочњака и придружила нам се у разговарању. :)))

Comment by pricalica (12/02/2011 21:31)

[Одговори]

merkur,

često koristim omiljenu misao od Viktora Igoa:

"Usuditi se to je cena napretka."

Iskorak, izbacivanje "vode iz ušiju" je često mučan proces za onog ko ima tu vodu u ušima i potrebno mu je da počne prvo da skacka na jednoj nozi i da se pritom udara u glavu ne bi li isterao taj vodušljak.

A mnogi pokušavajući da isteraju vodu iz ušiju skakajući dobiju 'vodu u kolenu' i ostanu opet gde su da im se pune uši i tako u krug :)

"Krenuću stazama svojim,
ne znam kuda vode,
ne znam kuda hode,
možda i ne do slobode,
ali svojim čunom brode"

by
beliocnjak

Comment by beliocnjak (12/04/2011 19:28)

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме