Субота, Август 17, 2013

Укус жене

 
Прича и слика су са интернета
 
 

[Одговори]

ova monahinjina "umotvorina" je apsolutno NETAČNA
možda voda ima isti ukus sa različitih strana čamca, ali žena je svojstvena svaka na svoj način ako ćemo o fizičko-fiziološkim ukusima i emotivnim doživljajima

to odgovorno tvrdim i mogu da potpišem ;)

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 06:23)

[Одговори]

*белиочњакх
Не можеш говорити о тачности и нетачности, већ једино можеш рећи да је то твоје мишљење, као и ја да се моје не слаже са твојим. :)
До недавно бих се сложила са тобом, али сад сам више него сигурна да философија на којој почива ова прича - стоји. То су оне ситне тананости по којима се љубав разликује од допадљивости.

Comment by pricalica (08/18/2013 08:38)

[Одговори]

pričalice,

naravno da mogu da govorim o tačnosti i netačnosti u ovom slučaju, jer to što tvrdim je zasnovano na iskustvu i to je moja konstantacija a ne mišljenje, a ti možeš reći svoje mišljenje i samo mišljenje ukoliko se tvoja iskustva sa ženama kreću na relacijama sagledavanja stvari iz filozofskih uglova, a empirija je nešto sasvim drugo ;)

monahinja očigledno ide filozofski a ne empirijski, tako da je to samo njeno mišljenje a ne tvrdnja, koje je prouzrokovano "bezobraznim" pogledima čoveka pa se kao asketa u celibatu našla pomalo i uvređena, što je ,jelte, i normalno za njen monaški poziv :)

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 11:41)

[Одговори]

*белиочњакх
Е па требало је да уђемо у дискусију, да би приметио тај важан моменат "прељубе" у погледу човека. :)
Међутим, очигледну грешку правиш у томе што ти причаш о женама, а овде је реч о ЖЕНИ. Ту није битно да ли је она удата за човека, или је невеста Христова, јер и једна и друга, у части, имају УКУС ЖЕНЕ. Оно на шта ти мени желиш да укажеш јесте засебан укус водоника и кисеоника. То, признаћеш, није питко. Зато и примедба монахиње о води говори у прилог мудрости, понајпре самог аутора, ма ко он био. :)

Comment by pricalica (08/18/2013 12:28)

[Одговори]

Domišljatost religije(vere) uvek se koristi nekakvim prenosnim značenjima tako da u datom potrebnom momentu uvek ima rezerve za neko tumačenje po svom nahođenju da bi odgovaralo argumentima njene filozofije i kao takvo opravdalo neku svoju dogmu.

Preljuba ima za 'posledicu' neverstva(greha??), što ne znači da pojam ukusa žene/a ima veze sa vodonikom i kiseonikom, tj. sa spojem njihovih atoma koji daju jedinjenje vodu.

p.s.
odosmo malo na hemiju :))

I to što je čovek gledao lepotu monahinje, ne znači da je neprikosnovena insinuacija za preljubu(ukoliko joj nije namignuo i poslao krišom poljubac), a ako ćemo po biblijski, onda je pogled--> greh...neoprostiv :)

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 14:33)

[Одговори]

*белиочњак
Он је у монахињу гледао крадомице. Дакле, да жена не види.
По мени, то је могла да буде и нека друга жена, не нужно монахиња. Али овде је направљена још једна паралела између две хемије (кад већ помену): плотске и духовне. И обе имају своје место, ни монахиња то не спори, замисли? :)
Али у чему ја видим лепоту ове приче? Човек иде ка томе да згреши, јер заборавља дате завете на верност и љубав жени са којом је у браку. Он гледа на туђу жену, крадом, што ће рећи да зна да греши (иначе што би се скривао?). Он се за тренутак даје под власт путености и страсти, горе наведено под допадљивост. Али љубав тако не гледа, зато га монахиња и враћа жени у наручје. Кад љубав гледа, она гледа с поштовањем и уважавањем другога пред собом и у другој жени види своју, и као што своју поштује, поштује и туђу. У томе је тај питки укус и жене, и човека.
А по библијски нема греха неопростивог. :)

Comment by pricalica (08/18/2013 15:13)

[Одговори]

pričalice,

To njegovo kradomice gledanje opet ne mora da znači da je bilo krišom nego je čovek zasenjen lepotom monahinje bio fasciniran i stidljivo je gledao tako da se činilo kradom.

Kako je trebao da gleda...da joj priđe i da se izbulji u nju , pa još i da kaže: "Eee, ljudi, gledam monahinju javno, života mi, ne varam ženu!" :)
Sumnjam da postoji ljudska jedinka koja kada vidi lepu ženu, neće sa interesovanjem da obrati pažnju na nju, pa makar se to činilo da je i kradom.
Normalna je reakcija kada ti se neko sviđa, a to je jače od svakog pa čak i od monahinje i bilo koga, samo što ona mora shodno monaštvu da odbacuje to od sebe, bolje reći da ne priznaje prvo sebi takva osećanja jer je zavetovana bogu.

Onda, ako je pogledao, ne znači da bi odmah obljubio monahinju da bi mu na kontu toga ona odmah očitala bukvicu.

Čovek je vizuelno biće, ima oči, ima svoje kriterijume ukusa i dopadljivosti. Nije zombi koji će da ide pravo bez ikakvog interesovanja posmatrati okolinu i subjekte u njoj.

Odlično, onda se lik izvukao...oprošteno mu je :)

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 16:19)

[Одговори]

*белиочњак
Неће бити тако, јер видимо како прича тече. :)
Значи треба пажљиво читати од почетка до краја. Сем тога ти, чини ми се, читаш причу као да монахиња њему говори с висине (кад помену буквицу). Ја је тако не читам. Мада не спорим да имаш слободу и тако је читати. :)
А лепоту човека/жене не примећује природа, већ само људи, а сто људи, сто и ћуди. Ту се ваљда слажемо. Гледати на другу жену са жељом не показује друго већ слабост; исто је и са женом која гледа другог или туђег човека. Све - све, али мораш признати да се не би нимало пријатно осећао у браку са женом која, поред тебе, окреће главу за другим човеком. Зар се не би осећао повређеним? Јер шта је љубав? Кад се оствариш у другом. Кад си другим испуњен. О томе прича прича, враћајући не само човека на његово место, већ и жену. Тај укус да се други може пронаћи у теби и ти у другом, и да једно друго испуните, дат је свакоме. Али се човек мора чувати тога да му неко чуло не прерасте одмереност у свему.
И то и теби причалица жели да нађеш - ако већ ниси, и ако смем? :)
И ја се надам да се све лепо завршило.
Поздрав, Маестро! :)

Comment by pricalica (08/18/2013 16:47)

[Одговори]

pričalice,

Ta ista priroda obdari lepotom i čovek to primeti. Primetiti nešto/nekog što je lepo sasvim je normalno, zašto se to odmah povezuje sa željom !?

Kada recimo lepa žena ide u susret, ko će to da okrene glavu na drugu stranu, ili lep čovek pa da žena to ignoriše. Jedno je 'trčanje/okretanje' za ženama/muškarcima, a drugo je primećivati u datoj, stvorenoj situaciji gde se ispostavi da se izgled poklopi sa ukusom i to deluje kao >>upadanje pod vlast strasti.

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 17:32)

[Одговори]

pardon, ne znam zašto ali se otkinulo od poruke pa postam nastavak što nedostaje :)
-------

Priča ide u jednom smeru a to je da se ovaj čovek stavi u poziciju 'prevaranta', ne vodeći računa o tome zašto je on tako gledao, nego se odmah stavi u relaciju obljube, želje, prevare.

Ni najmanje se ne opterećujem da li će neko nekog u vezi da pogleda, jer to što je biblija postavila te postulate da ako pogledaš u neku drugu/drugog, da si odmah zgrešio jer poželiš, što nije uvek tako.
Prirodni impuls čoveka je da odreaguje 'u sebi' kada vidi nekog ili nešto dopadljivo i da ima unutrašnju reakciju na spoljni uticaj. To nije niti slabost niti greh, već sasvim normalan psihološki aspekt akcije-reakcije na okolinu i druge ljude.

Ako ona pogleda nekog tipa koji je očito dopadljiv ženama, ili ja pogledam ženu koja je očito dopadljiva muškarcima, zaista je apsurd da se odmah stavlja u isti koš sa prevarom, i da je taj čin prouzrokovan ludom željom za dotičnom personom koja je gledana, što znači da čovek koji je gledao monahinju ne može isključivo da se posmatra kao neko koji ju je želeo jer je pogledao a da to nije stavio do znanja svojoj ženi.

Pozdrav i tebi pričalice :)

Comment by beliocnjakx (08/18/2013 17:35)

mediterraneo [Одговори]

hm...ne bih se baš složio sa monahinjom ...naprotiv

Comment by mediterraneo (08/19/2013 19:21)

[Одговори]

*белиочњак
То је друга прича, не и ова горе. За ову си и сам приметио горе да је поглед био "безобразан". :)
Лепота човека, ако не иде у корак са врлином, није лепота. Погледати крадом говори о одсуству духовне лепоте, то јест о имању неког страха. Није проблем рећи да се неко или нешто некоме свиђа, али зашто то не поделити, већ чинити крадом? То је оно што показује неповерење или нечасну намеру. И то се не мора окарактерисати нужно Библијом, већ и психологијом.
Машем! :)

Comment by pricalica (08/19/2013 23:06)

[Одговори]

*медитеранео
ОчекиваТо. :)

Comment by pricalica (08/19/2013 23:08)

[Одговори]

pričalice,

mnogo se mi zapričasmo a ostavismo po strani ključnu monahinjinu rečenicu :

"Tako je i sa ženama: izgledaju različito, ali sve imaju isti ukus !"

pitaj neku ženu da vidiš kako će da reaguje na to kada monahinja u svojoj 'mudrosti' kaže da su sve žene iste, pa neka uporedi svoj ukus sa ukusom žene koja 'vrti torbicu' noću na raskrsnici :)

mah-mah :)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 00:59)

[Одговори]

*белиочњак
Па о томе и причах! Шта си ти мислио о чему сам ја причала? :)
Па о питкости воде, и о укусу водоника и кисеоника. Она је узела за пример жену, а не особу која витла торбицу. То је оно како сам ја појмила причу. Али ми је драго да се ипак разумесмо. баш-баш! :)

Comment by pricalica (08/20/2013 01:13)

[Одговори]

pričalice,

sve okej, ali ipak, monahinja je ovim primerom rangirala žene da budu sve iste i tako nanela direktnu uvredu ženskom rodu

sumnjam da će se bilo koja žena složiti sa time da je poistovete sa nekom drocom sa ulice :)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 01:21)

[Одговори]

*белиочњак
У једној ствари могу да се сложим а то је: хоће, ако буду читале тако. Међутим, ако под појмом ЖЕНА кренемо да подразумевамо све оно што хвале вредну жену треба да краси, онда је прича сасвим другачија. Тада је могуће говорити и о различитости у погледу спољашњости, али то неће у ономе битном правити различитост; да је жена - Жена. И да се мушкарац у таквој жени може остварити као човек. То је моје поимање, рецимо. :)

Comment by pricalica (08/20/2013 01:32)

[Одговори]

pričalice,

ova priča kako je napisana govori o ovome što pričam, možda je nešto 'dublje' trebalo da znači, ali iz priloženog tumači se baš onako kako je i napisano

sad možeš ti da nagađaš ovako-onako šta je monahinja htela reći, ali priča je ili nepotpuna ili je monahinja napravila težak zajeb...
izgledaju različito ali imaju istu ukus što bi značilo da su sve na isti kalup :)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 01:47)

[Одговори]

*белиочњак
Па по овоме што пишеш управо је немогуће и нелогички све различите жене подвести под исти калуп. Али дозволити им да буду различите по изгледу, настројењу, талентима и чему другом, а да притом буду ЖЕНЕ (истог укуса) - могуће је.
А ако баш хоћеш то је могуће и жени блудници, ако се врати на прави пут.
Све зависи како се прича чита... :)

Comment by pricalica (08/20/2013 02:29)

[Одговори]

pa ne kažem to ja nego monahinja, ja samo prepričavam ovu njenu(piščevu) rečenicu, a to što je pisac hteo reći u njeno ime očigledno da ni on nije znao potpuno da se izrazi :)

žena bludnica ako se vrati na pravi put samo je znak da se opametila što ne znači da su joj se ukusi promenili :)

a čuj, bez uvrede, ali ova priča zaista nema neku dubinu, ona je napisana u nekom pokušaju mudrosti(cenim to), ali pisac ono što je hteo da kaže nije rekao pa je ostavio ovakvu kakva je da se tumači po sistemu 'šta bi bilo kad bi bilo', jer nema jasno izraženu poentu što daje za posledicu ovako moje površno tumačenje kakva je i sama priča

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 03:03)

[Одговори]

*белиочњак
Причи смо пришли свако са своје стране и нашли у њој оно што је ко тражио. Нема увреде, нема замерки. :)
А ја нисам причала о укусима блуднице, већ о њеном повратку са дна. :)
То је други падеж. :)
И ту би се имало штошта рећи, али је друга тема и касни сат.
Захваљујем се на разговарању и пријатну ноћ желим, Маестро! :)

Comment by pricalica (08/20/2013 03:24)

[Одговори]

a bilo je i krajnje vreme da umuknemo, samo se mi čujemo :D

Pozdrav iz duboke šume sa velikim vučjim aauuuuuu :)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 10:59)

! [Одговори]

A zašto je ona gledala u njega?

Comment by m (08/20/2013 11:02)

! [Одговори]

...jer da nije, ne bi mogla ni videti da je on gleda, možda se divio baš toj duhovnosti, obrazu Božijem, koji je jasniji kod ljudi koji žive duhovno, verujem da je moguće gledati i bestrasno

Comment by m (08/20/2013 11:06)

! [Одговори]

Nimalo mi se ne sviđa javno razobličavanje

Comment by m (08/20/2013 11:11)

[Одговори]

zanemeo pred lepotom Božijom

Comment by m (08/20/2013 11:12)

[Одговори]

Nisu sve žene iste, ima raznih ,, parfema,,

Comment by m (08/20/2013 11:23)

[Одговори]

Ово је покушај да се кроз причу укаже на подједнаку вредност жене као бића без обзира на различитост изгледа или ма коју различитост (посебност).

Comment by Јанакис (08/20/2013 11:53)

[Одговори]

Janakis,

tako je možda u našoj slobodnoj interpretaciji, ali monahinja se očito'gađa' pogrešnim terminima i smislom rečenice kada je pomenula >ukus< što ima sasvim drugu konotaciju

ne sporim da je tako u reali kako kažeš, ali priča sasvim drugačije prezentuje ženu

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 12:09)

[Одговори]

Beliocnjakx,
Ако читалац покуша дословно (буквално) да прочита причу биће у великом проблему. Отуда забуна и тумачење да прича негира различитости, односно сврстава жене у исти кош. Само банализацијом можемо доћи до закључка да је укус искориштен у основном значењу.
Прилично се чудим и тумачењима, кроз коментаре, у којима запажам да прихватате написано као да се заиста збило, и као да је монахиња све написала да би јавно 'изрибала' онога ко ју је погледао.
Порука је једноставно упакована, скривена, а прича је у сваком смислу изнад индивидуалних различитости међу људима. Реч је о духовној, моралној, универзалној лепоти бића, коју у овом случају пре свега ми мушкарци треба да спознамо, мада је то једнако употребљиво и добродошло и за жене.
Право писца је да прикрије поруку и захтева од нас напор да би до ње дошли.

Comment by Јанакис (08/20/2013 15:45)

[Одговори]

Janakis,

sve ja to razumem, i čitanje poruka između redova, i produbljivanje osnovnih misli i prenosno značenje tih istih, ali jednostvano neke priče su napisane tako da se ide u smeru banalizacije
ovo je priča kao i svaka koja želi nešto reći, da poruči, samo što se malo 'zaglavila ' u tom zadatku i ostala da 'visi'sa nagađanjima bez jasne crte za otkrivanje tog 'skrivenog' u njoj

svako od nas može da smisli nešto što će da liči na mudrost, ali da li će imati tu validnost da sadrži i neko značenje, tj. da se krucijalni smisao poruke izvuče iz mozganja, pitanje je...

možda ja ne mogu da produbim suštinu, zato bih voleo kada bi više ljudi, naročito žena prokomentarisalo kako oni/e doživljavaju i shvataju priču(poentu)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 16:25)

[Одговори]


Добро нам дошао! То је могуће, али прича је изричита у ономе што жели да каже, тако да то баш и не стоји. Али у твоме писанију има оно што је кључно за боље разумевање приче, а то је - "парфем". Е тако смо стигли и до филма:
http://www.imdb.com/title/tt0105323/
Ако је погрешио аутор приче (нама непознат), а ја тврдим да није, онда је погрешио и овај режисер, сценариста, глумац...

Comment by pricalica (08/20/2013 18:50)

[Одговори]

*Јанакис
Управо!

Comment by pricalica (08/20/2013 18:50)

[Одговори]

*белиочњак
Ако може да постоји мирис жене, идеал жене, зашто не би могао да постоји и укус? :)
Поздрав, Маестро шумски! :)

Comment by pricalica (08/20/2013 18:53)

[Одговори]

naravno, žene su veoooma ukusne ali svaka na svoj način
taman posla da sve imaju istu aromu, da je doživljaj sa svakom isti, da je tako, bile bi kao klonovi ;)

Vozdra pričalice b(l)ožja :)

Comment by beliocnjakx (08/20/2013 19:24)

[Одговори]

*белиочњак
Друго је женска, а друго жена. Ту мора да постоји разлика. Пример монахиње је веома важан за дубље разумевање приче. Монахиња у себи носи познање тога шта жена јесте и шта није. Она то јесте кад је у брачном или монашком завету. Сад је небитно да ли ће се неко са тиме сложити или не, али ако је лик монахиње стављен у центар приче, онда јесте од важности. Дакле, у једном од та два пута она ће се остварити као жена; у сваком другом бива нешто друго. А о томе смо већ горе говорили, кад помињасмо хемију, љубав или допадљивост. Све то утиче на оно што се подводи под заједнички именитељ звани укус жене.
Воздравче! :)

Comment by pricalica (08/20/2013 19:49)

[Одговори]

lik monahinje je očito stavljen sa ciljem da se podigne vrednost i značaj priče jer da je to rekla obična žena ne bi bila neka naročita mudrost, ovako kada je u pitanju "svetost monaškog reda" onda na prvi pogled daje utisak o neprikosnovenoj "mudrosti i vrednosti" cele priče

moram priznati da je to vešt potez autora da bi se ovo kazivanje podiglo na višu instancu nego što to zapravo jeste :)

Comment by beliocnjakx (08/21/2013 06:47)

[Одговори]

*белиочњак
Ја нисам монахиња али имам исте критеријуме. :)
Вел`ки поздрав од причалице! :)

Comment by pricalica (08/24/2013 20:57)

[Одговори]

Vidim da ipak ne razumeš šta ti govorim, a to je da u ovom slučaju nije uopšte bitno ko kakve kriterijume ima od nas, nego pričam o ovoj pričici kako je ona sročena tako da ne kazuje ništa što navodi na neko razmišljanje da se ide u pravcu polemike nekih viših 'mudrosti', nego je ceo naš razgovor nastao karikiranjem i izvlačenjem nečeg iz konteksta naših komentara, pa se došlo do nekih zaključaka a da to nema nikakve veze sa 'sofizmom' u tekstu priče

neko postavio ovo na net i odmah je "mudrolija" lepo, vizuelno zapakovana na ukrasnoj podlozi :)

Pozdrav od vuka ! :)

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 13:09)

[Одговори]

*белиочњак
Зашто мислиш да не разумем? Не бих се с тим сложила, јер сам већ горе написала да различито читамо причу, што може да буде, али то не значи и да се моја "мудрост" намеће твојој. То је само читалачки осврт, унутрашњи поглед и загледање и избор нечији како ће поједином ауторском делу да приђе. Ништа више и ништа мање, Маестро. :)

Comment by pricalica (08/27/2013 13:50)

[Одговори]

sve mi se čini da si ti autor ovog teksta,
reci ako se varam :)

btw.

monahinja i grešnica kao da razmišljaju isto :))

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 14:11)

[Одговори]

*белиочњак
:)))))))))
Нисам, заиста, не лажем, а и написах да је са нета.
А чуда су могућа, драги Маестро. Није искључено, као што видиш из приложеног. :)

Comment by pricalica (08/27/2013 14:23)

[Одговори]

misliš sa nekog foruma ili ? :)

ko u čuda veruje taj i čuda stvara, pa i 'grešnice' reknu po koju mudru :)))))

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 14:30)

[Одговори]

*белиочњак
Све ти знаш. :)
А омакне се, ваљда, шта знам... На другима је суд, ипак. :)))

Comment by pricalica (08/27/2013 14:47)

[Одговори]

*белиочњак
Пардон, да не буде забуне: прича је са једног руског блога, на који сам, цуњајући, наишла. Била је непотписана.
Ето! :)

Comment by pricalica (08/27/2013 14:53)

[Одговори]

ma nemam ja pojma, ja nisam odavle, samo eto ta 'grešnica' što glumi monahinju mi zapala za oko :)))

negooo, malopre pročitah ovo kod mediteraneo-a, i jako mi se dopalo...ovako se pišu priče sa poukom ;)

http://mediterraneo.blog.rs/blog/mediterraneo/generalna/2013/08/25/nova-verzija-posta-ukus-zene

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 14:58)

[Одговори]

p.s.
daj mi link tog bloga da vidim, možda ima još koja mudrost tamo, inače znam ruski pa da malo čituckam :)

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 14:59)

[Одговори]

*белиочњак
А шта да ти речем, кад све већ пише. :)
Да се не понављам.
А и да ти дам линк, не би ништа мењало на ствари. Сигурна сам. :)

Comment by pricalica (08/27/2013 15:21)

[Одговори]

znači mi znači, mnogo mi znači
zašto bi menjalo stvari, stvari su onakve kakve jesu
tu se ne može ništa...misliš šareno kad ono crno :)

Comment by beliocnjakx (08/27/2013 16:51)

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме