Недеља, Јун 13, 2010

Од атеизма ка Богу

 

 

Како је водећи светски атеиста др Ентони Флу постао религиозан

 

Вест која је шокирала велики део научне заједнице. Постоји само један научник у историји који је био назван "икона атеизма" и "шампион атеизма" - др Ентони Флу. Пред бројним камерама др Флу је изјавио: „Сазвао сам ову конференцију за штампу да вас обавестим да сам постао религиозан. Под притиском јасних и недвосмислених научних чињеница морао сам да прихватим да Бог постоји“.

 

пише: Мирољуб Петровић

 

 

 

Постоји само један научник у историји који је био назван "икона атеизма" и "шампион атеизма". Реч јр о др Ентонију Флуу, професору филозофије на најпознатијим светским универзитетима, аутору бројних књига које оспоравају религију, од којих је најпознатија "Бог и филозофија" - књига која је имала бројна издања. Професор Флу је био идол свим светским атеистима а његове дебате са религиозним научницима биле су омиљени програм атеистима широм света. Велики успон атеизма у савременом свету довео је до формирања бројних клубова атеиста, а икона сваког од тих клубова био је проф др Ентони Флу. А онда се десило нешто неочекивано, шокантно...

На недавној дебати са једним религиозним научником др Флу је износио познате атеистичке аргументе, а онда му је супротна страна упутила два питања:


(Прво питање): "Господине Флу, ја у руцим држим Библију. Где је настала ова књига?"

Др Флу је одговорио: "Настала је у штампарији, наравно."

Онда му је религиозни научник приговорио: "У овој књизи се налази информација, што значи да је књига настала у уму писца, а не у штампарији. Да ли се слажете?"

Др Флу се сложио: "Да, у праву сте, та књига је настала у уму писца."

А онда је уследило питање на које др Флу није знао да одговори:

(Друго питање): "Господине Флу, пошто сви живи организми имају у себи веома сложену информацију, записану у генима, у чијем уму је настала та информација?"


Дуготрајно ћутање др Флуа било је шокантно за његове атеистичке симпатизере, па је разговор скренут на другу тему, а поменуто питање остало је неодговорено.

Током девет месеци након дебате др Флу је размишљао о питању на које није знао одговор. Његов мото, којим је учио студенте током више година, гласио је: "Треба следити чињенице без обзира на то куда те оне одведу."

 

 

Филозофи белог континента већ 200 година воде међусобну борбу, око једног основног питања, а то је: да ли је природа творевина разума или је разум продукт природе. Другим речима: да ли је разум примаран, или постериоран.
За хришћане то је питање решено првом реченицом Јеванђеља по св. Јовану: "У почетку беше Логос". Не свет, него Логос и не материја него Логос, тј. ум.

Свети Владика Николај Велимировић

 



И тако су чињенице одвеле најпознатијег светског атеисту до закључка који је изнео на конференцији за штампу која ће изазвати прави земљотрес у великом делу научне заједнице. Пред бројним камерама др Флу је изјавио:

"Даме и господо, поштовани пријатељи, сазвао сам ову конференцију за штампу да вас обавестим да сам постао религиозан. Под притиском јасних и недвосмислених научних чињеница морао сам да прихватим да Бог постоји. У најновијем издању моје књиге 'Бог и филозофија' писаће да су сва моја досадашња дела превазиђена."

Шок је био потпун. Неверица није силазила са лица и усана армије светских атеиста.

Када је ова вест одјекнула у светским медијима, у исто време кренула је лавина коментара атеиста да др Ентони Флу "није тако мислио", да су медији "лоше пренели његову изјаву" итд. Онда је др Флу поново изашао пред камере и поново потврдио своје јасно опредељење да Бог постоји и да је то научна чињеница која је јасна и необорива.

Али, као што смо сведоци да у овом свету постоји она страна која агресивно приказује светлост као таму, црно као бело, а слатко горко, тако је настављена агресивна кампања у бројним медијима да др Флу није изјавио да је постао религиозан, да га "религиозни фанатици погрешно интерпретирају" и да је атеизам једини прави пут у животу.

Др Флу је онда сео и написао аутобиографску књигу "Признајем: Постоји Бог!“ - Како је најортодокснији светски атеиста променио свој став". У тој књизи он описује своје одрастање у религиозној породици, своје скретање у атеизам под утицајем атеистичке литературе и дугогодишњи рад на месту професора филозофије на бројним светским универзитетима као најватренији промотер атеизма у свету. А онда, уследио је преокрет под утицајем јасних научних чињеница.

У својој књизи др Флу, као маестрални филозоф и логичар, показује како је најпознатији светски еволуциониста, Др Ричард Докинс, потпуно погрешно објаснио феномене у природи, и злоупотребио свој утицај као професор биологије на Оксфордском универзитету. Књига даље обрађује и друга питања у вези с односом науке и религије, и науке и атеизма, и представља прави уџбеник здраве логике и једноставног научног резоновања.

Као религиозан човек, др Флу цитира библијски текст и каже: "Тешко онима који зло зову добро, а добро зло, који праве од мрака светлост, а од светлости мрак, који праве од горког слатко а од слатког горко."

 

 

Многе привлачи широки пут страсти: "Нећемо, говоре, никакве заповести, ни захтеве савести. Све су то апстракције. Нама је потребна чулна природност". И пошли су за њом. Шта се међутим десило? Уподобили су се бесловесним животињама. Зар се није из тог пада нарави и родила теорија о човековом пореклу од животиња? Ето докле иду! А све беже од Господа, све беже...


Свети Теофан Затворник

 



Развој науке бацио је ново светло на безбројна чуда природе која потврђују тврдњу да је овај свет створен и да није могао настати случајно, како тврди савремена теорија еволуције. Археологија, геологија, астрономија и друге научне дисциплине показале су да постоји потпуни склад између савремених научних открића и извештаја датих у Библији. Творац не само да је створио овај свет, већ је човеку дао јасна упутства за квалитетан и успешан живот, записана у Библији.

Чињеница је да не постоји штета коју човек може да изазове а коју Творац не може да исправи. Истински религиозни људи, као др Ентони Флу, свесни су те чињенице и храбро наступају у одбрани онога што је истинито и животно важно. Онај који је створио човека у стању је то поново да учини, и након његове смрти, а за оне који су упорни у побуни и деструкцији не постоји ниједан доказ који би могао да их покрене у позитивном смеру, као што Творац каже: "Овима могу и мртви да устају из гробова, али неће веровати."


Извор: Геополитика

 

 

 

Super Trailer

превод за филм

 

 

[Одговори]

...pozdrav...

Comment by Jovan s.s. (06/13/2010 17:53)

[Одговори]

*Јован с.с.
Поздрав и теби, Јово.***

Comment by pricalica (06/13/2010 18:01)

[Одговори]

Učiteljice, tvoje lekcije postaju sve zanimljivije!

Comment by sanjarenja56 (06/13/2010 18:08)

[Одговори]

*сањарења
Ја сам, иначе, заљубљеник у логику, она која може да појасни до границе објашњивости. Према томе и бирам одређене садржаје, хе, хе.***

Comment by pricalica (06/13/2010 18:16)

[Одговори]

...primetila sam, draga...a sećaš se priče o sestri Logici i sestri Matematici?

Comment by sanjarenja56 (06/13/2010 19:31)

[Одговори]

*сањарења
Мислим да не. Добаци, дер!***

Comment by pricalica (06/13/2010 19:42)

[Одговори]

Evo, stavljam na blog za dan dva, a tebi šaljem odmah!

Comment by sanjarenja56 (06/13/2010 20:13)

[Одговори]

A šta je sa Davkinsom?

Comment by Vuk Panonski (06/13/2010 20:36)

[Одговори]

Kao student filozofije nisam mogao da izdržim a da se ne ubacim... Dobar tekst pošteno. Zahvatila si par odličnih tema za koje se interesujem. Izvinjavam se ako se ovaj komentar bude odužio. Nadam se da se nećeš ljutiti ali je to jače od mene. :)

Čuo sam o dotičnom dr Fluu ali nisam saznao šta je to što ga je nateralo da postane religiozan. Živog me zanima šta ga je nateralo da promeni mišljenje. Možda si mogla da ubaciš i konkretan razlog jer sumnjam da je zbog onog jednog pitanja promenio mišljenje. Mogao je da odgovori na par načina, mogao je da se pozove na to da je analogija loša, ali to sad nije bitno... Naravno, za jedno tako javno priznanje je potrebno biti veliki čovek i individua, sposobna da prizna grešku, a takvih ljudi je malo. Ipak, mislim da svaki filozof i naučnik mora da bude agnostik, odnosno da ne zastupa ni jednu stranu sve dok ne bude 100% sigurni u svoje verovanje. Lično zastupam takav stav. Ima par dobrih dokaza za i protiv postojanja boga i nije jednostavno odlučiti se. Takođe mislim da kada dobijemo neki naučni/filozofski problem koji nam nije jasan, mi ne smemo taj problem tek tako preskočiti koliko god on bio težak i ne rešiv. Mislim da se ne treba automatski pozivati na Boga.

Dalje si citirala Vladiku Nikolaja koji spominje Logos. Logos je vrlo stara ideja, zapravo je otprilike 450 godina starija od Hrista. Reč logos, kojom se objašnjava svet, odnosno uređenost u svetu, je prvi put konkretno upotrebio Heraklit, mada je ideja o tome postojala još pre njega. Ti si upotrebila za prevod upotrebila “um” zbog konteksta teksta, ali se on može prevesti na još dosta načina. Religija je logos preuzela direktno iz grčke religije i ubacila ga u svoju dogmu. Može se reći da um stoji iza prirode ali se to ne mora posmatrati religijski, kroz hrišćanstvo, već se može posmatrati kroz, recimo, aristotelijanizam ili kroz filozofiju Anaksagore. Ovo sam sve ispričao da bih ukazao na to da religija nije apsolutan odgovor i da je na religijsko mišljenje u mnogome uticala starogrčka misao.

Spomenula si i Ričarda Dokinsa. Mislim da je ekstreman u svom ateizmu i mislim da se čovek ne sme ponašati na jedan takav način kako se on ponaša. Dokins kritikuje ekstremne teiste u tolikoj meri da se po tom ekstremizmu (ateističkom) više i ne razlikuje od njih. Ipak, ima par dobrih teza u svojoj knjizi Zabluda o Bogu koje planiram uskoro da obradim i objavim i mislim da se one ne zasnivaju na pogrešnim pretpostavkama, ali biće reči o tome još, da sad ne smaram…

Takođe si i istakla da svet nije mogao nastati slučajno zbog činjenice da je uređen na tako fin i delikatan način. Napisao sam jedan tekst na svom blogu koji kritikuje takvo tvrđenje – Kritika Pejlijevog teleološkog argumenta. Pročitaj ako budeš imala vremena. Zanima me tvoje mišljenje.
Pored toga, ne bih se složio sa tim da postoji sklad između naučnih dostignuća i izveštaja datih u Bibliji. To je tako jer je sasvim očigledno da je crkva ta koja se prilagođava mišljenjima nauke jer više nema izlaza u poricanju određenih tvrdnji. Ukoliko odbiju da private neku naučnu činjenicu koja je dokazana 100% a koja je kontrarna Bibliji oni dolaze u situaciju da moraju da biraju. Nekada davno su bez razmišljanja palili sve one koji su protiv Biblije, dok danas, s obzirom da je nivo svesti dosta viši, moraju da priznaju nauku preko religije id a pokušaju da naučno mišljenje uklope u religiozno, što je po meni nemoguće.

I još komentar na klip. Nije u redu da se kinje i proteruju oni koji veruju u “inteligentni dizajn” ali zar nije to malo ironično, s obzirom da je crkva nekada davno, kao što sam već napomenuo, na isti takav, čak i ekstremniji način proterivala (i uništavala) slobodne mislioce. Mislim da je neracionalno biti za grižen za dogmu bilo ona religijska ili naučna upravo iz razloga da ne bismo dolazili u situaciju u koju je došao dr Flu.

Ovim komentarom sam samo želeo da skrenem pažnju na neke stvari, bez ikakvog stajanja na jednu ili drugu stranu. Izvinjavam se još jednom na dužini komentara. Nadam se da nisam dosadan… :)

Pozdrav!

Comment by ivanpetrovic (06/13/2010 20:54)

[Одговори]

*сањарења
Примљено, хвала!***

Comment by pricalica (06/13/2010 21:24)

[Одговори]

*Вук Панонски
Пре свега да те поздравим и пожелим добродошлицу на блог, Вуче Панонски. А, заиста, шта са Давкинсом?***

Comment by pricalica (06/13/2010 21:26)

[Одговори]

Davkins takođe slovi za čuvenog ateistu. Mada je pitanje bilo više na retoričko sarkastičnoj relaciji.

P.S. Hvala na dobrodošlici!

Comment by Vuk Panonski (06/13/2010 21:48)

[Одговори]

*иванпетровић
Добродошлица и теби, драги Иване! Хвала на дугачком коментару који никако није досадан, већ напротив веома занимљив. Драго ми је да те је тема заинтересовала. Сагласна сам са тобом да ово питање није било једини разлог човековог преобраћења, али је сасвим сигурно са тим питањем дошло до неке врсте преумљења. Касније је, несумњиво, човек све своје доказе ставио под лупу и пришао им из новог угла.
Са тобом би се сложио и почивши протојереј Лазар Милин, изузетан апологета, који каже, отприлике, да гностици боље разумевају материју. Са друге стране хришћанство и само Свето Писмо нас позива да испитујемо и да задржимо једну врсту сумње, нарочито ако није искусан у борби и не разазнаје духове.
Мислим да би ти Апологетика др Лазара Милина могла пружити доста одговора и кад је у питању религија и философија и наука и штошта друго. ових смо дана били сведоци чудесног преобраћења једног муслимана, који је захваљујући тој књизи поверовао у Бога. А ја их знам још неколико.
Наведени чланак ћу да погледам.
Што се тиче одређених научних тврдњи које појединци, дакле не сви, узимају све од реда здраво за готово, слажем се да са њима треба бити опрезан. Али како са њима тако исто и са појмом "црква". Најпре то треба утврдити ко јесте а ко није црква, ако се жели правилно истраживати, јер све остало и јесте - секташење. Кад наводиш да је црква палила, онда мораш рећи и која, јер овако остављаш простор да су све цркве палиле, што није истина. Кад је свети Серафим Роз, као верник друге конфесије, кренуо у школу да упише философију а заинтересован за религију, онда му је професор, иначе Кинез, рекао да мора да крене од почетка а које је у Православљу. Кад се суочио са православном философијом, он је отишао у монахе и данас је светитељ српски и свег православља, а са америчког континента.
Ето, ја сам покушала да некако одговорим, вероватно сам понешто и превидела, али ми немој замерити јер код мене грми и сева све у шеснаест, дао Бог.
Поздрав ти велики шаљем, драги, Иване, и хвала за коментар.***

Comment by pricalica (06/13/2010 21:51)

[Одговори]

*Вук Панонски
Знаш како, Вуче, кад човек наиђе на извор чисте и бистре воде, он након пар гутљаја може да препозна (или по мирису) бару. Мени је само жао, надам се да нећу никог овим увредити, што тај извор нисам нашла одмалена, али ми је драго да јесам, јер они који траже - налазе. А кад се то деси, онда се логика човекова отвара и он "види" далеко боље и јасније. Међутим, знам ја и како је то бити затвореног ума, а ко се у томе утврди може гадно да страда и он и многи око њега. Нека би нас Господ сачувао од нас самих.
не знам шта је са Давкинсом, али и њему желим да Господњом светлошћу види светлост. Поздравче!***

Comment by pricalica (06/13/2010 22:00)

[Одговори]

Pozdrav draga, cudni su putevi gospodnji, jos cudniji coveciji, a na svom zivotnom putu coveka cekaju razna iznenadjenja, na koja cesto nije pripremljen, pa sam sebe iznenadi.
P.S. Evo doslo i kod mene! Grmi takodje sve u sesnaest!

Comment by Mira kuglof (06/13/2010 22:11)

[Одговори]

Hvala ti na toploj dobrodošlici i hvala ti što se nisi smorila mojim opširnim komentarom. :)

Dobro je sve dok postoji taj crv sumnje, jer se iz tog crva može izroditi toliko dobrih i novih ideja. Navešću samo Dekarta, pored ostalih, koji je iz svoje filozofske sumnje zaključio da njegov duh postoji (Cogito ergo sum.) ali isto tako i da postoji Bog.

Za nedefinisanost crkve se izvinjavam. Mislio sam da nema potrebe da se navodi konkretno katolička crkva, s obzirom da na našim prostorima gde je tokom istorije vladalo i gde sad vlada pravoslavlje nije bilo mislilaca koji su mogli poljuljati religijska uverenja kao što je to bio slučaj na "zapadu". Uglavnom je katolička crkva bila ta koja je spaljivala i proterivala.

Spomenula si da je početak u Pravoslavlju. Kako to da je pravoslavna filozofija početak? Voleo bih da mi to pojasniš.

I naravno, nije bitno ako si nešto previdela. Bitno je da kod tebe seva i grami, a uz to ide i kiša pa sad verovatno uživaš u prijatnoj, zahladneloj atmosferi. :)

Comment by ivanpetrovic (06/13/2010 22:15)

[Одговори]

Moram da primetim da ovde ima zaista zanimljivih razmišljanja. A atmosfera uvažavanja je melem za oči.

Comment by Vuk Panonski (06/13/2010 22:49)

Реално и тачно говорећи [Одговори]

Интересантно је то да се религијски верници увек и једино позивају на "свете књиге" и званичнике религије којој припадају када пружају "необориве" и "једино исправне и тачне" наводе и доказе за оно што тврде и када покушавају некога да убеде у то што тврде. И још то сврстају под науку, као што је овде случај! А, то што је неко променио своје религијско уверење, односно веровање, није никакав доказ низашта!

Comment by Реалиста (06/14/2010 00:20)

[Одговори]

*Мира куглоф
Тако је, Мирче. Никад се не зна где ће и куда нас одвести и повести одређена животна раскрсница.
п.с.: Надам се да је пријало освежење и да није било штете.***

Comment by pricalica (06/14/2010 00:25)

[Одговори]

*иванпетровић
Ево ме, након освежења, које заиста прија, хе, хе.
Морам овде да се исправим, код светог Серафима, и да кажем да је он изучавао кинески језик и будизам, а да је професор на универзитету био Француз. Мало сам побркала лончиће, није намерно, и ево се исправљам. (Ударио је силан гром док сам писала, вероватно да поправим то, хе, хе.)
Као методиста, он је ишао за извором хришћанства те отуд напомена да је религији, хришћанској, извини, извор у Православљу. Збрзалица, шта ћеш.
Е сад, кад смо код "цркава" и Цркве, ово, у чему се сложисмо, није да није битно, већ је јако битно. Јер говоримо о повезаности вере и науке. Католичка црква је спаљивала научнике на ломачи, због тога што су ови тврдили на основу доказа да је земља округла. Па то су, како каже прота Лазар Милин, да су читали, могли прочитати и у Светом Писму. А Свето Писмо није књига "од јуче" и старија је од неких данашњих научних тврдњи. А кад у њој пише: "Он седи над кругом земаљским..." (Иса.40,22), зашто су их спаљивали, зар не?
Православље није противно науци, али је оно окренуто нечем другом, тако да оно држи да је за човека било важно да зна како је створен свет, онако до детаља, Господ би то и објавио. Али далеко од тога да података нема у Светом Писму и Светом Предању, но они нису на првом месту и од важности за човеково спасење. Због тога је јако битно да се разграничи појам "црква", јер ми слушамо, а и сама сам навела овде пример, и друге људе који сведоче о својој вери и путу којим су дошли до тога да Бог постоји, али, подвлачим, у слободи која је дата сваком човеку. Наука је од овога света, Православље није.
Осим тога, ни Христос није од када се појавио на земљи, већ од почетка.
Видиш, оно што ја волим да радим, јесте да упоређујем једно са другим и испитујем. Верујем да тако и чиниш и ти.
Поздрав од расхлађене причалице збрзалице, хе, хе.***

Comment by pricalica (06/14/2010 00:49)

[Одговори]

*Вук Панонски
Па такви су ти овде причољупци, Вуче, хе, хе. Воле да чују и саслушају и другу страну. Јер се једни од других учимо.***

Comment by pricalica (06/14/2010 00:51)

[Одговори]

*реалиста
Истину кажеш, не спорим, и у тој искрености поздрављам и тебе и желим и теби добродошлицу, Реалисто! Кад се овако погледа, верујем да може тако да изгледа. Но текст је овде тек повод, а ако дозволимо да сви имамо слободу, онда, верујем, да иста неће бити ни мени ускраћена да се у њој, онако како ја сматрам да треба, користим на блогу којег уређујем. А овде сам увек и у свако време вољна да саслушам све и сваког ко жели или има нешто да каже, ма се и не слагао, али да то буде на културан начин и речено. Ти си овде, уистину, добро приметио да овако изнесено моје позивање на неке изворе и не може, вероватно и не сме, бити узено за доказ. Баш због слободе која нам је дата. Но, чињеница је да сам ја ово збрзачки навела, али да сам главне појединости изоставила које би можда могле да иду у одбрану реченог. Зато, истине ради, и треба да буде сучељавања. Међутим, ипак остаје отворено једно питање: колико је блог подесан за то? Ни сама још нисам начисто са тим, поред тога што сам буба лења.
Поздрав и свако добро.***

Comment by pricalica (06/14/2010 01:02)

[Одговори]

Prijalo draga, ali za kratko, evo opet vrucina kao da nista bilo nije.

Comment by Mira kuglof (06/14/2010 11:37)

[Одговори]

*Мира куглоф
Код нас исто, и ево ја сад убацих нови чланак па кидам налијево, хе, хе, јер је овде преврућееее... Грлим!***

Comment by pricalica (06/14/2010 16:40)

[Одговори]

prisutna i necu komentarisati, samo cu te pozdraviti ! :*

Comment by nastasja (06/14/2010 16:50)

[Одговори]

*настасја
Важи се, Настењка. Поздравче и теби!***

Comment by pricalica (06/14/2010 19:40)

[Одговори]

put spoznaje uvek je dugačak. i nema kraj.
lično napravih još jedan korak napred i uživah čitajući i post i visprene komentare
Prijatno!

Comment by domacica (06/15/2010 13:00)

[Одговори]

*домаћица
Ето комплимента за све учеснике на овој теми, које још једном, заједно са тобом, мила, топло поздрављам. Грлим!***

Comment by pricalica (06/15/2010 19:32)

Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме